onsdag 2 december 2009

Att tro eller inte tro, det är frågan...

Haha, det här hittade jag inne hos Den förvånade pappan:


"Jag tror generellt att kvinnor är bättre på att ta hand om små barn än män som tror att kvinnor är bättre på att ta hand om små barn."

Ja, det tror jag med! Och det är väl därför de tror att kvinnor är bättre på att ta hand om barn... Män som inte tror det är minst lika bra på att ta hand om barn och ja, de tror inte heller att de är sämre. Är helt med dig där. Vad tror ni andra?

2 kommentarer:

Anna sa...

Tja, det kanske är en okänd men ändock vedertagen sanning att om man tror att man är dålig på matte så kommer man förbli dålig på matte. Och den här observationen kan väl generaliseras till så gott som alla andra situationer och sammanhang skulle jag tro.
En statsminister som tror att denna är dålig på att styra landet har jag ännu inte hört talas om.

Den förvånade pappan sa...

Jag är tämligen säker på att man är bra på saker man tror att man är bra på. Saker man inte tror att man klarar av är man ofta lite rädd för...