lördag 18 april 2009

"Påminner om en stroke"

Läser senaste Amelia och hittar massor av bra grejer! Amelia är en underskattad tidning, faktiskt. Till exempel finns det en artikel om två ensamstående mammor som flyttat ihop och är "bästbor". Jag älskar den typen av artiklar, som visar andra alternativ till kärnfamiljen! Det är så skönt att se att det finns andra sätt att leva på, om det inte skulle funka i den här formen. Att vara bästbor låter jättekul! Fast det måste nog vara rätt bästis, någon man kan vara rak mot... Någon som har ungefär samma värderingar och nivå som en själv. Jag vet vissa bekanta som det skulle vara en mardröm att vara bästbor med. Och jag skulle nog inte vara helt enkel att bo med ;-)

Sen finns det en annan rolig text (och ett test) av Terri Herrera Eriksson om det nya statusracet, om alla krav, liknande det vi skriver om i boken (säkert mycket inspirerat från vår bok). Att man ska vara jämställd, en aktivitetsmamma, ekomedveten, karriärist, trimmad, ändå ha hemmafrutalanger och ett snyggt hem och en rolig kompis, ha "koll"... Samtidigt. Puh!

Det roligaste är bildtexten till bilden där Terri står med alla bullar, inredningstidningar, dator osv och tänker: "Hm, är det såhär det känns att duga... påminner lite om en stroke, faktiskt." Haha, det skrattade jag gott åt.

Och så får man en jättebra bilaga från Amelia och Chef: Smarta tips för jobbet där de bland annat tipsar om vår bok. Kul!

(Och innan någon protesterar mot detta inlägg: Ja, jag är till viss del partisk. Jag jobbar på Amelia förlag, dock inte med denna tidning. Men jag blev faktiskt glatt överaskad, det var en hel del roliga grejer.)

Inga kommentarer: