onsdag 8 april 2009

En egen övernattningslägenhet...


Det är ingen som vet –
att jag drömmer om en övernattningslägenhet

Jo, det är sant! Jag och säkert de flesta av mina småbarnsföräldrar till grannar delar denna dröm. Tänk er själva! En möjlighet att åka in och ta en paus från kladdiga barnfingrar, syskongräl, tjafs om tvätten, klossar på golvet, tidiga morgnar och leva som man gjorde en gång i tiden, fb (före barn)...

En variant på Virginia Woolfs ett egent rum?

Jag och Tinni var på en fantastisk konsert i går på Mosebacke. Finalen på Peter Barlach och Frans Haraldsens Vardagsrumsturné.

Ett smakprov:

2 kommentarer:

Fyra nyanser av rosa sa...

Låter ju underbart! Har tänkt tanken själv :-)

Hemliga damen sa...

Jag nämnde idén om egen övernattningslägenhet till Mannen för någon vecka sedan (efter att ha hallucinerat om den i åratal...). Han tyckte inte att det var någon god idé. Men jag fortsätter drömma om ett kliniskt rent ställe där det ligger saxar, knivar och gift på lättillgängliga ställen. Och tända ljus står det förmodligen lite överallt på golvet baraföratt. Nämen, bäst jag går till tvätten nu då...