måndag 9 mars 2009

Min tid kommer...

Apropå alla de som säger att "min tid kommer..." Läs Karins inlägg på bloggen networking:

"Studier visar att döttrar tar större ansvar för sina åldrande föräldrar än sönerna. Både i direkt vård men också i att ta ansvar för ensamheten som många gånger blir det stora problemet.
För oss med små barn och hyfsat friska föräldrar verkar detta vara något man inte tänker på. Jag tycker dock att det är värt en tanke att fundera kring hur det ska bli den gången våra föräldrar behöver hjälp."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sant. Det börjar med småbarn, sedan kommer tonåringarna, sedan kommer barnbarnen och sedan kommer de gamla föräldrarna...
/Mia

Karin sa...

Tack för att du kommenterade mitt inlägg.
I min värld är detta verklighet, men det är inte så många andra som tänker på den biten i livspusslet.