tisdag 31 mars 2009

Blommor eller jämställdhet?


"För egen del har jag störst behållning av kapitlet som handlar om maken som varje fredag kommer hem med en blomsterkvast till sin fru, som väntar med fint uppdukad fredagskvällsmiddag och förväntas kröna dukningen med den gistna blombuketten. Det är roligt och tar upp det irriterande faktum att vi kvinnor förväntas förvänta oss romansiska gåvor som bevis på uppskattning när vi i själva verket skulle bli överlyckliga om mannen tog bara initiativ och skurade toaletten."

Från ännu en recension (förlåt, men det är riktigt roligt att läsa recensioner av sin egen allra första bok ;-).

Vad föredrar ni? Blomsterkvast på fredagkvällen eller en jämställd man? Och. Behöver man välja? Vad tycker ni?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jämställd man, absolut! Så mkt tid över till mer romantiska saker.

Anonym sa...

Ja, man kan väl köpa blommor till varandra! Eller åka iväg tillsammans till nån blomsteraffär eller plantagen eller något liknande och sen plantera tillsammans i en liten rabatt (eller på balkongen), tätt, tätt intill varandra - det är väl romantik!? Eller köpa tulpaner eller påskliljor och sätta på köksbordet. Det är en romantisk handling för mig, att pynta vårt gemensamma hem ;-)
/Sara

Anonym sa...

Låter underbart, men min pojkvän skulle aldrig köpa blommor. Han förstår sig inte på sånt. jag däremot köper ofta blommor. Älskar blommor och allt som är vackert. Men jag ger juinte blommorna till honom. Det vore att kasta pärlor på svinen... han skulle inte uppskatta det. och efterso9m inte han köper blommor åt mig så gör jag det själv. Skulle dock inte acceptera ojämställdhet bara för att jag fick blommor!

Unknown sa...

Såklart man kan få både och, allt annat är nonsens. Och båda ska få både och. / J

Hemliga damen sa...

Pris är vad ni är värda! Tack för att ni finns! (ni får titta på den vackra bonaden på HD-bloggen).

Anonym sa...

Håller med Jonas. Man borde ha rätt till både och! Ge varandra blommor!

Kärlek!