torsdag 15 april 2010

Sanna Lundell om Skriet!

Hittade just Sanna Lundells senaste krönika i Aftonbladet. Roligt att hon läser Skriet från kärnfamiljen! (Sanna bloggar här.)

Föresten måste jag berätta att det har hänt igen. Jag var på lyckokryss med 900 M-läsare i helgen och var moderator för ett antal väldigt inspirerande och trevliga föreläsare - Anne Holt (så fantastisk rolig!), Owe Wickström, Malena Ivarsson. Dilsa Demirbag-Sten, Patricia Tudor Sandahl och Carl Jan Granqvist var också med och pratade, men de presenterades av min boss Amelia. I alla fall pratade jag med en person, och så kom vi in på att jag har skrivit en bok, varpå personen säger: "Jasså, är det en bok? Jag trodde att det var en blogg!" Det har hänt några gånger nu. Jag tror faktiskt att fler känner till bloggen än boken.

Så för alla er bloggläsare som inte har förstått det - bloggen är en förlängning av min och Tinni Ernsjöö Rappes bok Skriet från kärnfamiljen (Albert Bonnier AB) som kom i mars förra året. Finns att köpa för 39 kronor på adlibris.com!

1 kommentar:

Vill helst inte berätta :) sa...

Hejhej! Jag har läst din blog lite då och då, men inte kommenterat förut. Jag är inte redo att börja skriva på en egen blog än, men nu har det hänt en grejj som jag känner att fler människor måste få veta. Jag håller på att skriva en text som jag vill "gästblogga" med. Jag frågar runt lite om det finns någon som skulle vilja publicera den, Jag tror det skulle kunna vara intressant för dig, för det handlar lite om sånt som du brukar skriva om. Skulle du kunna tänka dig att titta på min text och överväga om du skulle vilja ha mig som gästbloggare. Det här handlar den om:

Phillips har gjort en ny reklamkampanj, där de ska göra ett monument över "den veke mannen". Ingenting fel med det i sig, men det som väldigt många jag pratat med tycker är att Dove slår ett slag för att sudda ut könsroller, med den här kampanjen. Vad de egentligen gör är att hylla männen medan kvinnorna får stå och titta på deras statyer. Behöver Stockholm verkligen en till man på en pidestal?

Här en film från kampanjen:
http://www.youtube.com/watch?v=f3nw5RVsDJo&feature=player_embedded

Kan jag skicka en text till dig? Svara gärna här eller till min mailadress! Om det är okej för dig så är jag helst anonym, jag är ganska blyg, men det är ingen nödvändighet.