måndag 5 april 2010

Några lästips

Hoppas ni alla har haft en underbar påskhelg! Det har jag haft. I går en fin dag på Skansen i vårsolen - tur det eftersom det snöar i dag...

Tänkte spela spel med barnen nu så jag ska bara ge några lästips i dag.

Först tycker jag att ni ska läsa Hillevi Wahls debattartikel på Newsmill (i dag har hon realesfest för sin nya roman Hungerflickan - en bok jag verkligen kan rekommendera!). Läs här!

Läs gärna också fina Jenny Östergrens krönika om Di Leva - han som kallar sig kärlekens profet men vars förhållanden alltid kraschar, sist gick det ju lite "vilt" till. Jag hoppas att folk snart får upp ögonen... Läs här!

Och så vill jag tipsa om Moa Herngrens nya roman Jag ska bara fixa en grej i köket. Det är Moas andra roman och den handlar om Ingrid som är ensamstående mamma till Juni och nybliven chef. Och så dricker hon för mycket. Jättebra och viktig bok! Om fasaden och vad som finns bakom, och kravet på sig att vara en så bra mamma, och om ensamhet. Moa är en god vän och hon är fantastiskt duktig på att skriva. Jag hoppas verkligen att många upptäcker den här boken och hennes förra Allt är bara bra, tack. (Moa bloggar också på Yourlife.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men hallå har verklgen Jenny Östergren tänkt igenom sin artikel idag...? Hon är tillsammans med en man som är ö-känd för att ha gått igenom ett antal kraschade förhållande...

Rebecka Edgren Aldén sa...

Men han har aldrig utgett sig för att vara kärlekens profet eller tjänat pengar på att vara kärlekens profet. Det är en stor skillnad!

Moa sa...

Och jag kommer med ett bloggtips: http://mercyfuck.wordpress.com/