fredag 6 februari 2009

Hårdkokt livskunskap


Läser just följande citat ur förordet till boken som ligger till grund för vårvinterns mesta måste-film på bio: Revolutionary Road.
(De skrev på DN kultur att det är bra att läsa boken innan man ser filmen, och som den medelmåttiga kulturwannabe jag är så gör jag såklart som de säger... Jag har inte läst ut boken ännu, och alltså inte sett filmen. Men den handlar om ett mig mycket närstående ämne, så mycket kan jag säga. Förortsgatan. Jag återkommer i ämnet - jag lovar.)

I alla fall. Du kanske inte tycker att citatet är lika fantastiskt som jag tycker, men här är det i alla fall:

"Var uppmärksam, var på din vakt, ta dig i akt, och lev livet som om det hade någon betydelse vad du gör, eftersom du annars riskerar att förlora allt."

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska köpa, ska läsa, ska se!