fredag 18 september 2009

Vackert skrivet!

Gillar verkligen folk som tänker först och pratar sen, eller i detta fall skriver sen! Jag är inte alltid lika förnuftig... ibland blir det lite väl spontant det jag slänger ur mig... Men Hemliga damen har till min förtjustning tänkt till riktigt ordentligt kring min fråga om man blir lyckligare av att vara jämställd. Läs hennes brilljanta svar!

Läs bara detta stycke:

"För mig är det jämförbart med att bli förälder: Visst är man lycklig utan barn, annars vore ju livet tragiskt, men när barnen väl är där berikar de ens liv så till den milda grad att det inte går att föreställa sig att leva utan dem. Detsamma gäller förmodligen alla typer av övertygelser, det blir en känsla av frälsning oavsett om det handlar om feminism, religion, NVC, politik eller annat. När man väl blivit frälst går det inte att välja bort. Och om det går att välja bort betyder det att man inte varit frälst i första taget."

Håller med om allt! Barn behöver inte alls betyda mer lycka. Och alla blir inte lyckligare av barn. Men när de nu finns här i mitt liv kan jag inte föreställa mig ett liv utan dessa vackra underara varelser! De är, utan att överdriva, meningen med mitt liv. Och översatt till jämställdhet: Jag kommer aldrig att kunna gå tillbaka! Innan jag visste något om jämställdhet saknade jag det kanske inte (mer än en känsla av att något inte stod rätt till, att något fattades).

1 kommentar:

Hemliga damen sa...

Vad roligt att du gillade mitt inlägg i frågan! Ibland är hon lite trög i starten bara, HD...